Home » Greșeli frecvente făcute de importatori și cum pot fi evitate acestea

Greșeli frecvente făcute de importatori și cum pot fi evitate acestea

  • de

Pentru că este un domeniu foarte dinamic, unde lucrurile se schimbă de la o zi la alta, firmele de import-export întâmpină de multe ori dificultăți în desfășurarea activității. Pentru a vă simplifica viața, ne-am referit în acest articol la greșelile frecvente ale importatorilor și la metodele prin care acestea se pot evita.

Stocurile de mărfuri fără acoperire

Crearea unor stocuri de marfă foarte mari duce la creșterea prețurilor, ceea ce poate avea efecte economice negative (costuri mai mari pentru consumatori, margini mici pentru importatori). Importatorii care preferă să stocheze cantități mari de marfă blochează astfel capitalul, care ar putea fi folosit pentru creștere și pentru a face față unor posibile situații neprevăzute. În plus, stocurile generează costuri suplimentare, precum cele de depozitare. Așadar, dacă nu ești un importator cu volume mari, crearea de stocuri nu este recomandată.

Relațiile cu partenerii de business

Chiar dacă uneori în business trebuie să te bazezi și pe fler și să riști, atunci când ai o companie de import-export, este foarte important să cunoști exact situația economică a partenerilor de afaceri. Falimentul, insolvența sau chiar sechestrul judiciar pus pe activele companiei cu care lucrezi te pot impacta negativ.

Ca să te asiguri că totul este în ordine, poți face o serie de verificări care să vizeze:

  •   numărul EORI, obligatoriu pentru orice companie care importă în Europa bunuri din țări non-UE sau care exportă bunuri din Europa în țări non-UE.
  •   raportări financiare anuale
  •   site-ul de prezentare
  •   recomandările de pe Google
  •   activitatea pe social media
  •   modificări importante în structura societății cu care intenționezi să colaborezi

Reticență crescută la produse și piețe noi

Evident, nu poți să diversifici activitatea companiei înainte de a-ți face toate calculele astfel încât să fii în avantaj. Dar dacă mizezi pe aceleași produse ani de zile, fără a-ți diversifica portofoliul, riști să ajungi la plafonare și la scăderea cotei de piață.

O strategie de business sănătoasă include și dezvoltarea activității, după o atentă verificare a potențialilor parteneri și a produselor și serviciilor noi ce pot fi introduse în ofertă.

Documentația incompletă la vamă

În special firmele aflate la început se confruntă cu dificultăți la vamă.

În cazul în care imporți bunuri cu valoare comercială, la vamă se va prezenta o factură fiscală care conține următoarele informații:

  • Datele de identificare fiscală ale importatorului și ale furnizorului de marfă (inclusiv codul de TVA și numărul EORI);
  • Condiția de livrare –(definit în INCOTERMS) pe baza căruia se identifică modul de transport;
  • Pentru fiecare dintre bunurile menționate pe factură se vor trece:
    • codurile tarifare ale mărfurilor
    • greutatea brută și netă
    • descrierea mărfurilor
    • țara de origine a mărfurilor; Atenție! Țara din care importați bunurile nu este neapărat și țara în care bunurile au fost produse.
    • declarația de valoare, moneda

Pentru a obține codul EORI rapid și cu costuri minime, așteptăm emailul tău pe adresa noastră: generare@cod-eori.ro. Odată ce avem toate documentele necesare (certificatul de înregistrare de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, certificatul de înregistrare în scopuri de TVA – dacă este cazul – și actul constitutiv, respectiv cartea de identitate pentru persoane fizice), îți putem livra codul pe mail în 1-2 zile.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *